Ny Användare

Pallar inte längre

Jag har varit i Sverige i 26 månader och drabbas av panikångest attacker. Jag bor hos en familjehem. Jag flyttade till Sverige olagligt och sökte om asyl i Sverige och fick stanna. Resan till Sverige var väldigt tufft och fick mig att göra konstiga grejer.
första sommaren här provade jag att röka hasch för att glömma de tankarna eller göra bort mig från vardagslivet.( jag hade ALDRIG provat det i hela mitt liv. ) Tyvärr, det blev inte så och på något sätt fick jag sådana panikattacker efteråt. Jag hade det väldigt tufft under de 5-6 månaderna och fick några starka attacker.
Jag vill inte leva mitt liv med den här rädslan. Jag ber om hjälp därför att det är viktigt för mig att kunna leva mitt liv med glädje och kunna hjälpa andra människor som hade det svårt i livet.
Jag fick sämre social kontakter på grund av rädslan och depression. Jag menar att i skolan, mina klasskamrater tycker att jag är konstigt.
Jag fick en attack idag i skolan och det var ju hemskt. Jag kunde inte vara kvar i skolan.
Jag träffar en psykolog men jag tror inte att det hjälper mig.
Allt känner värdelöst och overkligt just nu.
 Svara