Gäst
Gäst

Jag ser snart ingen annan utväg än självmord.

Jag har lidit av en djup depression under en längre tid. Ända sedan jag var liten har jag känt mig annorlunda och utanför trots att jag har haft vänner. De senaste femton åren har jag dragit mig tillbaka, slutat höra av mig til de som en gång var mina vänner och helt ägnat mig åt familjen.

Nu har min sambo inte längre ork och vi kommer separera. Vi har två barn tillsammans och jag har en dotter sedan ett tidigare förhållande. Jag har provat det mesta inom antidepressiv medicin, gått i gruppterapi, psykodynamisk och kognitiv terapi, Act, mindfulness och yoga.

jag har så otroligt svårt att få saker gjorda, kan inte hålla reda på ekonomin, betala räkningar, avslutar aldrig något jag påbörjat. Genomgick en ADD-diagnos men det visade att det inte var några fel på mig, min visospatsiala förmåga låg lång över det normala (bland de 5% högsta) och det enda råd jag fick av den psykiatrikern var att jag"nog är understimulerad".

Jag följde hennes råd och tog tjänstledighet (vilket var lätt eftersom jag varit sjukskriven ett år) och började på konstskola vilket jag alltid velat men ingenting förändrades. Nu kommer jag inom ett par månader att sitta i en lägenhet ensam varannan vecka då jag inte har barnen och det skrämmer livet ur mig.

De är de enda som hindrar mig från att ta mitt liv, jag vill inte skada dom för resten av deras liv. Men jag orkar inte längre, varenda valen tanke kretsar runt att få dö och mina i mina drömmar förnedras jag, varje natt. Hur får jag hjälp om läkaren som jag träffar nu inte verkar vara intresserad, det kan väl inte vara mitt jobb att behöva googla behandlingsformer och föreslå för honom?

Har försökt byta läkare fyra gånger men blir tillbakaskickad till samma. Jag är konflikträdd och vågar inte säga det rakt ut till honom. Som det känns nu satsar jag på att överleva jul helgerna men sen, jag vet inte om jag orkar.

Snälla svara någon, jag har ingen att prata med då jag väntar på att få en tid hos psykolog
 Svara
Gäst
Gäst

Hoppas Leo hjälper

Hej! Jag rekomenderar att lyssnar på leo på Actulized
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=sem-8FpR10U
Hoppas att det Hjälper
Svara
Gäst
Gäst

lider med dig verkligen

Fy så hemskt, lider med dig verkligen.

Jag själv brottas med min egen depression och ängsliga liv så jag kan inte ge dig några råd men jag vill ändå säga att jag önskar dig välmående och hoppas att du inte ger upp först å främst för att du är värd mer men oxå för att du har två liv som älskar dig villkorslöst och behöver dig.
Svara
Gäst
Gäst

förstår att du har det jättebesvärligt

Hej
jag läste det du skrivit och förstår att du har det jätte besvärligt.
Jag har själv varit med om två våldtäkt och två sexuella ofredande. Varit mobbad i stort sett hela mitt liv.
Har nyligen fått diagnosen social fobi och posttraumatisk stresssyndrom m.m.ville bara säga att du har hela livet framför dig, även om allt är hemskt just nu. Som sagt du har dina barn. Jag är livrädd för ensamheten. Jag kommer aldrig kunna ha ett förhållande med sex.
Jag kommer inte kunna få ett eget barn. Men jag lever ihop med en äldre man vi har varit ett par i över tio år. Vi har en liten hund. Vi gör så mycket annat ihop.man får försöka hitta små glädje ämnen i livet. Jag har nyss fått sjukpenning pga mitt tillstånd och kommer snart få sjukersättning. Kommer aldrig kunna jobba. Jag hade också tankar på att ta mitt liv. Försök att se livet som en fin gåva försök att se små ljus glimtar. Kram Evangeline.
Svara