Ny Användare

Existentiell kris

Jag vet inte vilken väg jag ska gå, ingen av dem känns bättre än den andra. En väg leder till ekonomisk trygghet, men ändlös uttråkning. Den andra leder till självförverkligande, men finansiella problem. Jag har kommit till ett stadie där jag är någonstans emellan de båda. Det är egentligen försent att välja spår nu, för tågen har redan gått.

Det tar kål på mig, jag har ångest varje dag vilket försvårar att jag ska ta itu med det hela. Det är en ond cirkel.
 Svara
Gäst
Gäst

går det inte att slå ihop de två vägarna?

Hej går det inte att slå ihop de två vägarna? Går det att välja den självförverkligande med ett extra jobb? Om den sidan utan ekonomisk trygghet är något du verkligen vill med ditt liv . Tycker du att det kan vara värt att leva billigt och enkelt för att förverkliga den?
Svara
Gäst
Gäst

För att svara på ditt inlägg:

Hej,

För att svara på ditt inlägg:

Det finns två syften/meningar med ditt liv:

1. inre mening

2. yttre mening

- alla människor delar samma inre mening, dvs att komma till den punkten att man njuter av varje sekund man får här i livet. För att detta ska ske måste man vanligtvis jobba lite med att frigöra sina känslor samt inse att man inte är någon av de 70 000 tankar som går i våra huvuden varje dag. utan att man bara "är".

- yttre mening ändras i livet ganska ofta och har att göra med något man verkligen älskar såsom att till exempel skriva eller rita eller vad annat man är passionerad för.

/David
Svara