Ny Användare

Behöver prata med någon nu

Jag behöver prata med någon nu… ikväll. Vet inte vart ska jag vända mig vill bara prata med någon. Känns som jag håller på att bli knäpp.
 Svara

Reply To: Behöver prata med någon nu

Är ditt ärende livshotande ska du besöka en psykakutmottagning eller ringa 112. Kan du vänta med hjälpen till imorgon kan du besöka en vårdmottagning. Behöver du bara prata med någon annan för hjälp och stöd så finns det många olika hjälporganisationer. Pröva några av dessa:

Nationella hjälplinjen: 020-22 00 60
De erbjuder psykologisk hjälp till människor i psykisk kris eller i en svår livssituation. Alla dagar mellan 13.00-22.00

Jourhavande medmänniska: 08-702 16 80
De erbjuder samtal som rör det mesta i livet varje natt mellan 21.00-06.00

Jourhavande kompis: 020-222 444
De erbjuder samtal om sorg, sex, ensamhet, oro, missbruk, din familj, betyg, ätstörningar eller kanske för en tröstande röst. Alla vardagar mellan 18.00-22.00 och helger 14.00-18.00

Röda Korset telefonjour: 0771-900 800 för psykologiska samtal för hopp om livet alla dagar mellan 14.00-22.00

Med vänliga hälsningar
Healthcare
Svara
Ny Användare

Vet inte hur länge sen det var du skrev det här men jag pratar gärna. Känner också att jag håller på att bli galen och inte så sugen på att ringa upp någon helt okänd person o prata om mina problem med den.
Svara
Ny Användare

Du.. Det finns alltid hopp för mänskligheten! Jag får hoppas du fick tag i det du behövde och att du fortfarande inte är depprimerad. Hör gärna av dig ifall fallet skulle vara så. Skriver gärna till dig.

Svara
Ny Användare

...bor ihop med en människa som inte har tid att bry sig.
Svara
Ny Användare

Någon där?
Svara
Ny Användare

Fick du tag i någon? Hur mår du nu? Jag pratar gärna.
Svara
Ny Användare

Vem är jag var är jag på väg någon stans
Svara