Artikel: Depression hos äldre

"Att drabbas av depression är vanligare hos äldre än unga eftersom att riskerna ökar med den stigande åldern." Läs hela artikeln
 Svara
Jarl
Gäst

Jag har tre barn är skild 70 år det är tyst på telefonen och har kanske besök av något barn 1-2 gånger per år är särbo men saknar kärlek .funderar starkt på att avsluta vandringen på jorden.Det känns ganska meningslöst måste jag säga ,jag känner mig väldigt ensam och har tröttnat på att söka kontakt med närstående man behövs inte och har inte någon plats att fylla.det har blivit så att jag vill nog inte ha någon kontakt med vare sig barn eller barnbarn känns som jag vill försvinna och vill inte bli kontaktad längre av dom.jag har många känslor som dyker upp men vill inte kontakta dom och klaga.Så det får väl gå så här tills det är över.
Svara
Britta kejonen
Gäst

Hej. Kanske vill du ha kontakt med annan person som vet hur det känns att deppa? Man kan komma upp ur detta med hjälp och stöd av andra personer som han hjälpa.
Britta
Svara
Ingemar
Gäst

Troligen någon hormon brist

Troligen testosteronbristen försök att komma till en läkare med kunskap. Nebido 1000 mg/ 4 ml var 10-12 vecka kan hjälpa.
Svara