Artikel: Behandlingar

"Depression kan behandlas med fysisk aktivitet, samtalsterapi eller antidepressiva läkemedel. Ofta ges dessa behandlingsalternativ i kombination." Läs hela artikeln
 Svara
Birgitta Bentesjö
Gäst

Varför skriver ni ingenting om ECT-behandling dvs elchocksbehandling? Har kommit i kontakt med psykvården i Uppsala, och där är man väldigt snabb på att använda denna groteska behandling, är man inte sjuk innan, så blir man garanterat det efter! Trodde inte mina öron när jag fick höra att man använde detta än i dag, hur många människor är det inte som har fått sina liv förstörda efter detta? Det finns länder som förbjuder dessa horribla metoder, vad är det för land vi lever i egentligen?? Hur kan det få förekomma? Min bror har hamnat där på en psykavdelning efter en depression, och han hann få en elchocksbehandling utan att han eller vi fick någon ordentlig information om detta, vi hann få stopp på detta vansinne och nu går han på antidepressiva och jag hoppas för min gud att han inte har tagit skada av detta!
Undrar verkligen om ni tycker att denna behandling är något som man kan föreslå som "bra behandling" ? Jag säger bara "Gökboet" Vart är Sverige på väg????
Svara
Ny Användare

ECT har utvecklats mycket och din jämförelse med Gökboet, vilket du kanske inte visste är en fiktiv berättelse. Många har haft stor nytta av behandlingen då mediciner inte hjälpt. Det finns nackdelar men du får det att låta som om det var frågan om lobotomi!
Svara
lillalo
Gäst

Varför får min son inte hjälp till annan behandling? Dr tjatar om medicinering och är allmänt irriterad.. Han har prövat 3 och fått alla dom svårast biverkningarna. Träffar en psykolog 1 g i mån och då pratar dom dataspel. Inte speciellt framgångsrikt. Varför får han inte hjälp att komma igång med promenader, meditation, konstterapi, mindfullness, stärkt självkänsla etc. Det händer ju ingenting! Varför är det så här?
Svara
Mimmi
Gäst

Orkar inte mer, varför skall man kämpa?

Livet är för jobbigt...orkar inte mer...
Min fjärde depression på gång. När jag är bättre kan jag inte förklara hur det känns, men nu kan jag säga att det känns hopplöst och meningslöst. Fastän jag har egen erfarenhet av att ta mig ur depression känns det ändå som om det vore omöjligt och inte värt att kämpa för...fast jag vet att det inte känns så sedan. Man måste hålla ut tills det blir bättre. Men det är svårt...
Svara
A.R
Gäst

Straffar mig själv genom o inte äta

Livet är säkert meningsfull för många men för mig sen jag vart liten vart nertryckt jämt från alla håll, jag har kämpat länge väldigt länge och klarat mycket framför mina närmaste , men på insida de så Plogsamt att ibland jag undrar varför kan jag inte spy upp allt jag har i mig och de ska ta slut så att jag kan le från insda bli glad en dag på ett helt år :( jag vet inte om döden är bättre :/ men min dotter är hinder , jag vill inte vara egoistisk ! Mår dåligt finns inge glöd leva för :(
Jag vet inte vad det är för fel på mig
Svara
Örjan Göransson
Gäst

Orkar inte mer, Varför ska jag ens fortsätta lägga min tid?

Hej,
Jag har hittat ett nytt spel som heter Clash Of Royale, det har förändrat mitt liv både gott och ont. Men oftast är fallet att jag hamnar i djup depression när jag spelar eftersom jag förlorar väldigt ofta. det gör att jag vill utsätta min kropp och andra objekt i min närvaro för våld eftersom jag inte vet hur jag ska hantera all denna ilska. jag mår allmänt dåligt samtidigt som jag känner att jag måste hela tiden spela mer. Finns det något botemedel eller har jag bara adhd.
Svara
Evelina
Gäst

Svår Deprisson

Jag hatar mitt liv har lust att skrika och skakar av smärta och vill bara att det ska gå över.. Jag äter men allt smakar likadant. Sover om ja måste men är helt utmattad hur länge jag än sover. Har haft detta i över 7 månader. Hjälp
Svara
Vet inte
Gäst

Vad är det för fel på mig?

Hej,
Jag vet inte vad det är men känner mig nere hela tiden orkar inte leva mer jag är bara Depp hela tiden har ingen lust att äta sover knappast längre skadar mig själv snor pappas morfin vet inte vad jag ska göra för att sluta må så dåligt orkar inte mer och vet inte varför jag inte orkar mer bara orkar inte
Svara
Människa
Gäst

Idonoe

Jag har ett bra liv. Men ändå kan jag inte fokusera på något positivt och ser problem och negativa saker överallt. Jag är förbannat trött på att jag alltid måste tänka på så mycket negativa saker
Svara