Användare

Livmodercancer

Är 64 år och har under flera år haft problem med blödningar (som om mensen aldrig riktigt upphört) Fick av gynekologen veta att östrogenproduktion en fortsätter öga min övervikt. Har vägt 136,6 Kilo men har genom viktminsningsorogram under läkartillsyb gått ner 28-29 kilo sedan augusti. Och fått blödning igen efter6-7 månader. Gynekolog sa att det är hormonellt pga östrogenproduktion. Hon tog ett prov inne från livmodern (som hon gjort tidigare). Då har provet varit normalt men nu visade det på varbildning.Gynekologen sa infekterade celler och jag ska nu göra en skrapning. Varken gynekolog eller läkare ser något konstigt på ultraljud och säger att slemhinnorna är tunna. Förrut var dom förtjockade.
Jag är jätterädd för resultatet av skrapningen. Det är 1 år sedan att jag sist tg ett prov som var normalt.
Är det någon som har upplevt samma som jag och känner igen sig? Tacksam för svar. :hum:
 Svara
Användare

Svar: Livmodercancer

Är själv 60 år och har gått ner från 80 kilo till 75 genom att ändra min kost och nyligen börjat få blödningar efter träningen. Vågar inte besöka sjukvården då jag har super energi och orkar båda arbeta och träna med mera. Hoppas att det blir bra för dig.
Svara
Användare

Svar: Svar: Livmodercancer

Är själv 60 år och har gått ner från 80 kilo till 75 genom att ändra min kost och nyligen börjat få blödningar efter träningen. Vågar inte besöka sjukvården då jag har super energi och orkar båda arbeta och träna med mera. Hoppas att det blir bra för dig.
Tack för ditt svar. Har nu gjort skrapning som visade "snälla celler" men mycjet blod i livmodern . Läkaren tycker jag ska göra en hysterskopu för en säkerhets skull. Han mebar dock att det troligen har att göra med min viktnedgång att göra. Att mina skemhinnor har blivit tunna igen och att mina myom har gett skavsår. Han sade visserligen att vi kunde släppa det nu men samtidigt blev jag ju lite nervös och bad honom göra en hysterskopi. Hoppas det blir bra sen.
Svara