Bröstcancer är det Ärftligt?Min mamma fick beskedet strax innan jul.

Hej minn mamma fick reda på att hon hade bröstcancer på en vanlig kontroll,efter nyår efter hennes födelsedag så ska hon op bort en tårtbit från hennes bröst o skickas iväg för hur cancern är om den är elakartad el inte det blir nog behandling efter op vad vet jag inte.Jag är en kvinna som är trebarnsmor, jag är55 år är så rädd att denna sjukdom ska drabba mig jag har inte varit och kollat mig på länge känns det som,förr gick man på Ds men vart tar man vägen nu?Och så fick man kallelse vart tog den vägen? ericaagnetafredriksson@hotmail.com. Jag skulle vilja veta vart vänder man sig,förut var det DS Mvh en som vill ha svar så fort det bara går.🐾🐕💖
 Svara
Användare

Svar: Bröstcancer är det Ärftligt?Min mamma fick beskedet strax innan jul.

Gå in på Cancerfondens hemsida där alla cancerexperter finns där du även kan mejla frågor till dem.
Du bör nog vänta tills alla provsvar kommit, annars lär du inte få någa svar. Håll tummarna att inte cancern sprida sig till skelettet som bröstcancern gör förr eller senare
Jo bröstcancer är ärftligt, me kan hoppa över en generation. Min mormor fick inte bröstcancer men min mor och lillsyrran fick det.
Svara