Artikel: Symptom på skelettcancer

"Vanliga symptom på skelettcancer är smärta, svullnad och benbrott. Om cancern har spridit sig kan även symptom som illamående, förvirring och förstoppning uppstå." Läs hela artikeln
 Svara
Robert Hebb
Gäst

Hej, detta är säkert onödigt att dryfta men jag har en viss oro. Jag har under flera år haft en värk i ryggen och undrar om det skulle kunna vara ngt. Är matt och slut ganska ofta

Inser att det förmodligen är omöjligt för er att avgöra men tänkte kolla ändå. MVH Robert
Svara
Sabina
Gäst

Hej!Jag har opererat två diskbråck -lumbago,för 14 år sedan,och har myalgi av vänster skuldra,slitna knänna och har så unt altid i någon del av kropen,särskilld nattetid,såver aldrig på natten,jätte tröt på dagen,mäst ont nacke,skoldror,benet,rygg,höft.Finns det möjlighet att jag har skelletkancer?Mvh.Hedvig
Svara
Abbe
Gäst

Jag har haft ont i ryggen i sirka 7 månader nu. Läkaren ordinerat magnet röntgen och sa att jag har en liten tumör som jag ska inte vara orolig för. Jag ska få en ny tid under några månader för att se om tumören har vuxit eller inte. Min smärta går inte över jag har konstant ont i ryggen och ibland i benen och i armar. Men vida dagar, kancke ett par dagar under två veckor är jag smärtfri.
Svara
Karola Lindblad
Gäst

Hej!
Har haft besvär med mycket smärta i ljumsken, knä,rygg och benet längst ner vid knäet sedan september 2014 . Har besökt läkare på vårdcentralen, ortoped , kärlkliniken och reumatologen,men inte kunnat bli hjälpt. Gått igenom MR röntgen på rygg och knä,men ingen tyckte, att det visade något merkvärdigt.
Tar kortison nu, då reumatologen tror på en inflammation i hele benet, men jag tycker att smärtorna blir bara mer och mer istället.
Vad ska jag göra?
Tror att det kanske kan vara skelettkancer?????
M.v.h.
Karola
Svara
lisa lemland
Gäst

skelettmetastaser

Hur länge lever en som har skelettmetastaser?
Svara
Juliaaaaaaaaaa
Gäst

Orolig

Hej en tjej på 14 år här som är jätte orolig över att ha skelettcancer eller bröstcancer.. Har ständigt ont i rygg armar och ben.. Känns som om någon tar en kniv och hugger in och ut längst med hela ryggen o ben o armar.. Får även ont i hjärtat ibland, väldigt stark yrsel, svårt att andas i samband med ont i hjärtat då.. Är de något ja borde oroa mig för??tacksam för svar..
Svara