Artikel: Olika typer av cancer

"Det finns olika typer av cancer i lungorna. De brukar delas in i två huvudgrupper: Småcellig lungcancer och icke småcellig lungcancer. Cancern kan också ha nått olika stadier." Läs hela artikeln
 Svara
Maud Liljekvist
Gäst

DET BÖRJADE MED EN TUMÖR I LUNGAN OCH 2 EMELLAN LUNGORNA..PÅ EN TIDS UPPEHÅLL FRÅN CELLGIFT , HAR CANCERN SPRIDIT SEJ PÅ MYCKE, TILL BÅDA LUNGORNA OCH TUMÖREN I LUNGAN BLIVIT FL.GGR. STÖRRE, ÄNDA NER MOT LUNGSPETSEN OCH DÄREFTER HAR JAG BARA FÅTT 2 CELLGIFTSBEHANDL. p.g.a ATT JAG ÄR NU INNE PÅ DEN FEMTE LUNGINFLAMMATIONEN..DOM HAR TESTAT TRE OLIKA ANTIBIOTIKA, MEN NU SISTA GÅNGEN, HAR DET INTE HJÄLPT, FAST DEN GJORT DET TIDIGARE...ORKAR INTE SNART GÅ RUNT I HUSET, JAG BLIR SÅÅÅ ANDFÅDD..JAG BLEV NYSS 70 ÅR, OCH BOR OCH ÄR TOTALT ENSAM..FINNS DET INGA TABLETTER, I STÄLLET FÖR CELLGIFT, OCH NÅGOT SOM HÅLLER MIN LUNGINFLAMMATION BORTA..KÄNNER MEJ TOTALT VÄRDELÖS, ORKAR INTE TA EN PROMENAD ENS, HAR HAFT DET SÅ I ETT ÅR NU..TACKSAM OM SVAR SNARAST...VÄNLIGA HÄLSNINGAR // MAUD.....PS. HAR OXÅ STRÅLATS 22 GGR. D.S.
Svara
Jan Peter Jarl
Gäst

Nyfiken på fakta om lungcancerformerna

Vill gärna veta om vilka forskningsresultat man baserar sig på när man kategoriskt uttalar sig om rökning. Det är referenserna jag vill åt, för att kunna se om vilka andra med rökningen associerade faktorer som är studerade. Skälet är det fungerar kontraproduktivt om man till följd av lobbybaserad finansiering ensidigt tittar åt kanske fel håll och såvitt jag vet så är antalet icke rökare/har aldrig rökt som drabbas av lungcancerformerna ganska stort relativt den totala gruppen, mens de ändå drabbas av den olyckliga stämplingen att tillhöra gruppen som har självförvållad cancer dvs myten om att cancer bara drabbar rökare och fd rökare. Man måste vara mycket noggrann då man drar slutsatser som inte är evidens utan populäritetsrelaterade. Ex så bidrog 2001 rökningen med ca 10%, tidigare 2% , av bakomvarande orsaker till stroke. 2015 skulle man tro att 100% rökare drabbas av stroke, beroende på att alla forskningsansökningar plötsligt måste innehålla något om rökningens skadliga verkningar. Det är inte seriöst och unga rökare skrattar och tänder en ny cigarett på den gamla. Jag hoppas inte avslöja biasade forskningar som smörjer finansiären och inte bidrar till sanningar om rökning och cancer. Ni förstår min Point eller...
Svara