Artikel: Test för dyskalkyli

"Misstänker du att du har dyskalkyli? Gör detta test för att se om symptomen stämmer in på dig. " Läs hela artikeln
 Svara
olivia
Gäst

Kan det vara dyskalkyli jag har?

Hej jag heter olivia och i vår terminen så ska vi göra en utredning om jag har dyskalkyli och jag tycker att det är pinsamt att gå till en speciallärare. Jag tycker att dem andra ämnena är lätta förutom när jag dka skriva eftersom de misstänker att jag också har Dysgrafi kan det vara dyskalkyli jag har
Svara
olivia
Gäst

Jag menar specialpedagog
Svara
Erica Johansson
Gäst

Utredning dyskalyli

Hej! Jag läser just nu lärarprogrammet på Göteborgs Universitet och vi har påbörjat vår första matematikkurs. Jag har alltid haft svårt för matte och jag känner igen mig på många av de punkterna som stod där uppe. Jag vill därför göra en utredning, dels för att få ett svar och också så att jag kan kräva hjälp på högskolan.
Svara
Ella
Gäst

Dyskalkyli

Vad är dyskalkyli
Svara
Mouna
Gäst

Matte

Hej jag har svårt med matte men har ingen sån symptom
Svara
gestre
Gäst

dyskalkuli förstärker andra förmågor!

Jag har själv både dyslexi och dyskalkyli det posetiva med det är att andra sinnen och förmågor utväklas och blir starkare än hoss dom som inte har det! Det jag undrar över är om det finns några typiska kännetecknande förmågor för oss med dyskalkuli eller kombinationen av dessa två?
Svara
Emma..
Gäst

Braa

Har haft JÄTTE svårt med alla dessa symptomen... Har informerat skolan nu, och jag ska få hjälp... Tack!
Svara
Karro
Gäst

Rädd men lättad

Jag har så länge jag kan minnas haft det svårt och väldigt jobbigt med matten. Idag pratade jag med min mamma som hade hört talas om dyskalkyli, jag sökte upp det & hamnade här. Allt stämmer in på mig och jag är så glad att jag nu kanske fått fram svaren på varför matten alltid varit så jobbig för mig, medans det gått så bra i alla andra ämnen i skolan. Jag går andra året på gymnasiet & har äntligen fått svar på min fråga! Tack så mycket! Är rädd för vad som kommer hända nu, men är ändå så lättad! Ska prata med lärarna i skolan & hoppas på att allt löser sig & att de förstår :)
Svara