Artikel: Adhd

Adhd, attention deficit hyperactivity disorder, kan upplevas som rastlöshet och svårigheter att koncentrera sig. Symptomen syns oftast hos barn, men adhd kan finnas kvar i vuxen ålder även om de flesta symptom är mildare då. Läs hela artikeln
 Svara
Annlouis
Gäst

ADHD- en gåva

Är helt övertygad att jag själv har så kallad ADHD. Detta ser jag inte som något negativt utan som något mycket positivt.
Jag är mycket aktiv och härligt impulsiv, detta är något mina vänner och familj uppskattar och gärna tar del av.
Jag älskar att röra mig och hjälper gärna till om en mindre rörlig behöver hjälp med något som är fysiskt krävande. Jag är således stark och modig, mycket bra i många yrken och en klar fördel i hemmet.
Jag är rastlös och vill snabbt komma igång med olika projekt som jag sedan överräcker till mina medarbetare som har svårare att komma till start.
Jag agerar ofta väldigt snabbt och det är bra för mina medarbetare som alltid tänker för länge utan att få något gjort.
Jag får väldigt lätt nya roliga infallsvinklar, men visst kan det vara tråkigt och jobbigt att aldrig komma ihåg vart nycklarna är..
Glöm inte att många av de så kallade symtomen kan vara positiva i vissa yrken.
Svara