Artikel: Vita blodkroppar (leukocyter)

"Vita blodkroppar är blodceller som försvarar kroppen mot infektioner. Om du har för många eller för få vita blodkroppar kan detta vara en indikation på flera saker." Läs hela artikeln
 Svara
Namn
Gäst

Jag har 2+leukocyter i urinen men ej urinvägsinfektion .. vad kan det bero på
Svara
siv
Gäst

Jag har 3+ lecosyter även fast jag ätit pencillin i 3 dagar. Hur kan det komma sig
Svara
mica
Gäst

Jag har alltid haft ett trombocyt värde på mellan 700-875 men det har drastiskt minskat till 114 och jag har precis varit inlagd och hade då ett leukocyt värde på 148 jag fick en septisk chock men vet fortfarande inte vad som orsakat detta.. vem följer upp och vad kan det vara för fel på mig?? Mvh mica
Svara
Heléne
Gäst

Jag har haft 2 kraftiga urinvägsinefektioner orsakade av kolibakterier Efter behandlingarna fick jag ökade besvär i urinrör med ont/stelhet i skinka nedre rygg och höft Efter hand så har symtomen blivit värre Jag ramlade ur kanot i en å och 1/2 månad efter det så började jag dessutom få värmekäning i kroppen och kände mig omtöckand och medtagen
Ett ny urinodling visade som de sa "1 enhet vita blodkroppar! och inget de tar hänsyn till TROTS att jag numera är så matt att jag inte orkar mycket och blir andfådd och svett av minsta ansträngning
Jag mår förfärligt och är såklart helt förtvivlad då både vardagsliv och planering är helt uteslutet Får säga återbud till allt roligt jag vill göra
Har varit hos urolog och han mistänker uritrit samt bäckenbottensmärta Men jag har haft misstänkt uritrit förut och aldrig på långa vägar varit såhär nedsatt
finns det någon som kan råda mig till vad jag ska göra?
Svara
Jen
Gäst

Köp D-mannose mot urinvägsinfektion! Du kommer aldrig mera behöva antibiotika. Jag har inte behövt på 10 år. Ett rent mirakelmedel alla kvinnor borde känna till och alltid ha hemma!
Svara
Margareta
Gäst

Ska jag börja igen me Folcyra + B vitamin?

Hej, jag fick besked: B-Leukocyter 2,6 och B-Lymfocyter 0.5 från en provtagning. Äter Tecfidera kan det vara orsaken?
Har alltid ätit extra Folcyra + B vitamin men en tid tillbaka slutat. Ska jag börja igen med dessa vitaminer? Vad kan det annars vara? Med vänlig hälsning M.
Svara