Artikel: Så löser du trots

Om barnet är trotsigt och du har kört fast så kan du försöka lösa detta med hjälp av fem alternativa principer. Läs hela artikeln
 Svara
Henrik
Gäst

Mobilen

Vår dotter vägrar lämna ifrån sig mobilen vid överenskommen tid på kvällen dvs kl 22, vilket egentligen är försent men det har varit svårt att förhandla om tiden. Hon är 13 år och ganska stark så min fru rår inte på att ta den med våld och när jag gör det så känns det nästan som ett övergrepp och det blir slagsmål. Om min fru är själv och försöker slår dottern henne och blir mkt aggressiv. Lyckas vi inte ta den ligger hon med den hela natten tills hon somnar. Vad gör man? wifi är urkopplat men sms mm funkar ju fortfarande.
Uppgiven
Svara
Kerry
Gäst

Mat och skrik

Hej!
Jag vet inte vad ska vi göra: Min son är tre år och han är väldigt envis och bestämt. Sedan han var 1,5 år slutade han äta som vanligt. Nu äter han bara pasta, ris, pommes, yoghurt, marmelad med bröd och frukt. Om jag servera någonting annat herregud han skriker i flera minuter. Han skriker så att mina grannar hör! Han vill få sin vilja fram genom att skrika. Annars är han gullig. Både jag och min man och resten av familjen känner oss så stressade. Jag vet inte hur ska vi göra?.Vi har även 3 pojkar 15, 13 och 9 år gamla.
Hoppas att ni kan hjälpa oss!
Mvh
Kerry
Svara

Svar: Svar: Mobilen

Vår dotter vägrar lämna ifrån sig mobilen vid överenskommen tid på kvällen dvs kl 22, vilket egentligen är försent men det har varit svårt att förhandla om tiden. Hon är 13 år och ganska stark så min fru rår inte på att ta den med våld och när jag gör det så känns det nästan som ett övergrepp och det blir slagsmål. Om min fru är själv och försöker slår dottern henne och blir mkt aggressiv. Lyckas vi inte ta den ligger hon med den hela natten tills hon somnar. Vad gör man? wifi är urkopplat men sms mm funkar ju fortfarande.
Uppgiven
Svara
Användare

Svar: Artikel: Så löser du trots

Min fru och jag och våra två barn, en dotter och en tre år yngre son bodde i en fastighet i Stockholms innerstad, med bra skola. I fastighet bodde det 15 andra familjer.

Alla de andra festade som vanliga Svenssons gör. Vi varken drack eller rökte och jag kan inte minnas att vi uppfostrade våra ungar mer än vanligt hyfs eller att det var några problem i skolan.

Nu läser vi läkarrapporter om att sprit är farligt även efter ett glas vin och samtidigt ser TV-dokumentärer från England där man ser att minst 70 procent av engelsmännen mellan 18-55 super sig redlöst berusade minst två gånger i veckan inför och efter fotbollsmatcher och att kvinnorna hänger på i rask takt.

Det borde innebära att gravt alkoholiserade spermier som vinglar sig in i gravt alkoholiserade ägg och som befruktas nio månader senare resulterar i ett alkoholiserat och missbildat foster som sedan lever med ADHD och andra personlighetsstörningar som förpestar tillvaron för familjen.

Var det kanske därför våra barn blev normala eftersom föräldrarna inte nyttjade sprit och tobak varken innan eller efter graviditeten.
Det förvånar mig enorms att man inte förbjuder blivande mödrar att medvetet utsätta sina blivande barn för grov misshandel som renderar i livslångt handikapp, framför allt nu när vi vet att ett glas vin kan vara för mycket.
Svara