sluta sudda ut min kvinnlighet!

Sluta sudda ut min kvinnlighet!
Jag älskar att vara biologisk kvinna det är endast tack vare att jag är kvinna som jag har kunnat få vara med om att skapa ett barn i min Kropp (hur fantastiskt är inte det)!
Det är också p.g.a att jag är kvinna som jag har möjlighet att mata hen med hjälp av mina bröst och det är här skon klämmer för mig! Lika mkt ni kämpar för att kvinnor ska få välja att inte amma el bara göra det den tid dem kan innan dem ska börja jobba igen av vilja eller ej, hade jag velat se er kämpa för oss kvinnor som vill amma enligt who alltså helamma i 6 månader o sen fortsätta delamma om det går i 2 år. 
Ja vill se någon kämpa för kvinnans rätt att vara hemma och amma sitt barn i ett år med full föräldrapenning och därefter kunna gå ner i tjänst om det behövs för att amningen ska fungera utan att bli bestraffade. Alla kvinnor o barn är olika och har därför olika behov, vissa kvinnor klarar att delamma och jobba som vanligt medans det inebär problem för vissa kvinnor och då ska man inte tvinga dessa kvinnor att sluta amma utan istället hjälpa dem!
Tycker även att det är viktigt att försöka se till att denna ledighet ej påverkar pensionen,jag anser att man har rätt att få en pension baserat på att man hade jobbat som vanligt under den tid då man ej gör det.

Vill även att ni ska satsa på att mensskydd ska vara en gratis vara (gärna marknadsföra menskoppen då den är mest miljövänligast).

Mens,Graviditet och Amning är dem ämne vi kvinnor ska ha rätt att bestämma över och aldrig bli straffade för.

Alla andra frågor anser jag vara hen frågor och könen borde behandlas lika!

Massa kärlek ifrån en kvinna som älskar att vara kvinna!

Vill försöka få upp en diskution om kvinnliga rättigheter att få utöva sina biologiska egenskaper om hon vill utan att böi straffad.

Vad tycker ni om denna text?
 Svara