Emm
Gäst

Råd om förtidigt födda och amning?

Hej, kan ni ge råd om förtidigt födda och amning? Jag prövar min fråga iallafall!
Jag pumpade i 7 veckor var tredje timme i ca 40 min och fick bra med mjölk! När jag inte pumpade så spände brösten och var stora och det var nästan outhärdligt. När jag tog hem min dotter för två veckor sedan så har vi gett henne extra kalorier 3 ggr om dagen i flaska. Då pumpar jag 2 av de gångerna, den tredje gången sover jag så jag ska orka. Jag försöker amma henne varannan timme, hon äter kanske ca 15 på ena bröstet och 7 min på andra och jag känner aldrig att mina bröst längre är spända. När jag pumpar då jag ger flaskan till henne, så får jag ut jättelite. Inte alls så mycket som innan jag fick hem min dotter. Sover jag 4-5 timmar i sträck så känns det knappt i brösten, alltså inga spänningar, ingen mjölk som måste ut. Min fråga till er är om jag behöver pumpa varje gång jag har ammat henne för att hålla igång produktionen så att hon får tillräckligt? Eller reglerar det sig själv? Jag känner mig väldigt stressad av det här!
 Svara