Användare

Nyfödd vill inte ge ersättning

Hej! Jag har en nyfödd som är knappt ett dygn gammal. Han förlöstes med kejsarsnitt i v 37+5 pga att vattnet gått, han låg i säte och värkarna inte startat på 60 h. 2497 g och 45 cm, lite under kurvan men allt såg bra ut, andades själv och började suga ordentligt redan vid uppvaket. Blodsocker togs och det var bra, 3,7. Sög lite mer under natten men nu har han bara sovit sovit sovit. Blodsocker togs igen och hade sjunkit till 2,8, gränsen var 2,6, och direkt vill de ge han ersättning. Syremättnad och andning är bra. De gav honom 20 ml medan han sov och nu vill de att han ska ha var tredje timme. Som ny mamma är jag såklart orolig att han inte ska må bra men jag känner mig ändå skeptisk till att hoppa på ersättning så snabbt. Jag vill så gärna amma och är rädd att ersättning ska "förstöra". Vill gärna ha råd och erfarenheter!
 Svara
Användare

Svar: Nyfödd vill inte ge ersättning

Hej!

Jag och min nyfödda dotter är i samma situation med ersättningen. Jag och min partner blev dock så stressade av barnmorskornas förmaningar att vi gjorde som de sa. Nu är vi hemma och hon vill inte alls suga på beställning var tredje timme och sen ha ersättning som de tyckte. Så jag följer också denna tråd!
Svara