Användare

Hjälp sluta amma 16 månaders bäbis

Hej
Jag har ett problem med min dotter på 16 månader. Hon ammas fortfarande ( mesta dels/helt) kämpar med mat varje dag sen hon blev 6 månader men kommer knappt framåt. Oftast vill hon inte ens öppna munnen men ibland får jag u henne en klämis, keso och lite korv men helst vill hon tutta. BVC har jag försökt få hjälp av men kommer ingen vart och eftersom hon väger ok 11,5 kg till 81 cm lång så görs ingenting. Försöker med olika livsmedel och pappan försöker ge mat när jag är borta så hon inte ska bli påmind om tutten. Men inget hjälper hon sover också väldigt dåligt och vill ammas annars skriker hon sig hes tills hon nästan kräks blir bara tyst om hon får tutte. Vaknar 3-8 gånger varje natt. Får höra att mat och sömn släpper men de gör verkligen inte de för oss. Hon äter inte mer än nu än nu hon var 6 månader. Vad ska jag göra? Hjälp? Könns som hon får näringsbrist. Är de farligt? Hur får jag henne sluta amma konstant och bli mer intresserad av mat? Barn som är 16 månader behöver ju mer näring? Är de skadligt? Jag och min man börjar bli slitna att aldrig få sova mer än 2 timmar i sträck och väldigt oroliga. Hur går jag vidare? Hon har gått sen hon va 10 månader och är bra bestämt och kan typ dra ner min tröja själv. Vart kan jag vända mig? Behöver verkligen hjälp mes amning, sov och mat.
Med vänlig hälsning, J
 Svara