PoR
Användare

Fel på mjölkprodutionen

Hej!
När jag lämnade BB hade min mjölkproduktion fortfarande inte kommit igång. Jag kämpade enligt konstens alla regler för att få igång den. De två första veckorna gick jag all in med amning och pumpning. På BB tyckte de att mjölkproduktionen borde komma igång inom ca 10 dagar, men så blev det inte.
Jag har varit på amningshjälp på sjukhuset samt pratat med personalen på BVC, alla säger samma, att det bara är att kämpa, alla ska kunna amma.
Jag har letat runt en del på internet men lyckas inte hitta nån bra information om vad man gör om det faktiskt är något fel på mjölkproduktionen. För någon vecka sedan nämnde min moster att hon inte heller hade kunnat amma pga för lite mjölk. En läkare hade då nämnt för henne att det kunde bero på tilltäppta mjölkgångar och att detta gick att operera. Eftersom det var mosters sista barn brydde hon sig inte om att kolla upp det. Nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att få reda på om jag har tilltäppta mjölkgångar eller något annat problem som faktiskt gör att jag inte kan producera mer mjölk. Hade varit bra att få detta gjort medan det fortfarande finns mjölk i brösten. I dagsläget pumpar jag ca 5 gånger per dygn och får maximalt ut en äggkopp med bröstmjölk. Vart vänder jag mig för att undersöka brösten och få svar på mina frågor? Snälla hjälp!
 Svara