Användare

Avsluta mjölkproduktionen

Jag skulle vilja veta om någon annan har varit med om detta och vet vad man kan göra åt det.

Jag fick en liten pojke för snart två år sedan, april 2014. Mjölken kom igång bra och det funkade som det skulle under hela amningen. Jag började vänja av honom när han var 9 månader men slutade inte helt förrän han var 11 månader då han och jag fick en lång period av förkylningar, influensa m.m. Det var runt februari/mars 2015 som han slutade amma, men precis innan det hann jag bli gravid igen. Mjölkproduktionen slutade dock inte trots att jag slutade amma. Brösten var inte spända eller läckte, utan mjölken fanns liksom bara där i ändå. Jag trodde det berodde på graviditeten och tänkte inte mer på det. Men tyvärr slutade den graviditeten i missfall efter 15 veckor. Då trodde jag att mjölken skulle sina också, men det gjorde den inte. Det har nu gått 8 månader och det är samma sak, mjölken bara finns där. Mellan ägglossningen och mensen sväller brösten upp och ömmar, men det gjorde dom lite innan jag blev gravid första gången också. Men jag förstår inte varför mjölken inte försvinner. Alla andra säger att det slutade för dom direkt efter det de slutade amma och sköterskan på BVC hade aldrig hört om nåt sånt förut.

Jag har försökt att bara vänta ut det eftersom det inte är nåt som gör ont eller irriterar, men jag är trött på det nu. Är det någon annan som har varit med om detta? Vad gjorde ni då? Alla tips är bra! :)
 Svara