Användare

18 månaders son besatt av amning!

Min son på 18 månader är fullkomligt besatt av amning! Så fort han ser mig så hänger han sig runt mitt ben och kräver att få amma. Han sliter och drar, gnäller och protesterar. Han vill amma HELA TIDEN! Hans besatthet kom egentligen när jag för ett par månader sedan bestämde mig för att sluta amma och lät min man ta alla nätter med honom. Till en början gick det bra men sedan var det som att min son förstod vad vi höll på med och då slog det om. Han blev helt besatt och nu går det inte att göra något. Min man tycker också det är frustrerande då det endast är jag som duger dagtid. Min man tar alla läggningar och visst, det dröjer tills han somnar men sen sover han bra. Det är just dagen som är problemet. Vet inte vad jag ska göra. Snälla har ni några råd? Jag vill verkligen sluta!

Jag vill vara tydlig med att jag inte vill ha några pekpinnar eller spydiga kommentarer. Mitt barn kommer må bättre av att sluta, då amningen i sig har blivit ett stressmoment i hans liv. Vill bara att han ska kunna ha en normal relation till mig och inte bara koppla mig till bröst och amning.

Tack på förhand
 Svara