Hjälp.... Astma besvär över sommarmånaderna

Hej!

Har varit och kollat mig för allergi två gånger tidigare, senast förra året, utan resultat, mer än att jag skulle möjligtvis vara känslig mot kvalster..

Varje år de senaste 3-4 åren så kommer mina besvär från runt juli till september, KRAFTIG astma, speciellt på nätterna när jag är liggandes. Luftrören blir igentäppta och det piper när jag andas, så mycket att jag inte alls kan somna och måste sätta mig i fönsterrutan för att få ett knippe luft. Ibland kan det hjälpa att ha ett svalt rum, på morgonen kan jag vakna av syrebrist kippandes efter luft så att jag får springa ut ur huset för att kunna ta ett andetag.

Det märkliga som jag tycker är... Jag har INGA som helst andningsbesvär resten av året, det är precis som att det slutar tvärt i september. Nu idag började det lite smått i morse, och jag inväntar helvetet...

Jag har fått en inhalator utskrivet av läkaren som jag ska ta två gånger per dag om jag minns rätt, fick det förra året. Jag kan också ta denna hur många gånger jag vill om jag behöver vidga luftrören mer.

Förra året hjälpte detta mig väsentligt, men jag vill ändå kunna på papper vad som jag reagerar så starkt på? Hur kan inte ett blodprov visa på någon som helst allergi när jag har så pass illa astma av det?

Några tips, funderingar, tankar vad det kan vara? :( :sick:
 Svara

Svar: Hjälp.... Astma besvär över sommarmånaderna

Värt att tillägga är att jag oftast inte känner något alls när jag är utomhus, bara inomhus.
Svara