från Laktos.se

Artikel: Mjölkproteinallergi

Mjölkproteinallergi ger helt andra symptom än laktosintolerans. Detta för att det är en allergi som ger allergiska reaktioner, som i vissa fall kan vara farliga. De som har mjölkproteinallergi måste helt utesluta mjölkprodukter. Läs hela artikeln
 Svara
Johan F
Gäst

Glas?

Jag hade mjölkallergi (mjölkproteinallergi) när jag var liten. Så jag fick dricka sojamjölk ur flaska.

Men i er lista står det längst ner en sak man kan äta som kan likna mjölkprodukter:
Mjölkfriaprodukter av margarin och glas
menar ni glass? för det kan ju inte stämma, om glassen är gjord av mjölkprodukter... Eller menar ni glas? Glas kan man väl inte göra till något ätbart? Vad hade ni tänkt skriva där egentligen?
Svara

Svar: Glas?

Hej Johan F,
Vi menade såklart glass och jag har nu rättat texten. Det finns glass som är baserad på mjölkproteinfria produkter. Jag har själv hittat exempel hos GB glass och Oatly.
MHV
redaktör-Ingrid

Jag hade mjölkallergi (mjölkproteinallergi) när jag var liten. Så jag fick dricka sojamjölk ur flaska.

Men i er lista står det längst ner en sak man kan äta som kan likna mjölkprodukter:
Mjölkfriaprodukter av margarin och glas
menar ni glass? för det kan ju inte stämma, om glassen är gjord av mjölkprodukter... Eller menar ni glas? Glas kan man väl inte göra till något ätbart? Vad hade ni tänkt skriva där egentligen?
Svara