Användare

Allergisk mot glidmedel?

Hejsan, som jag skrev så undrar jag om man kan vara allergisk mot glidmedel? För ett tag sedan så började det svida för min tjej i hennes underliv och under 6 månaders tid har vi försökt ha samlag. Varje gång har vi använt glidmedel men för någon dag sedan testade vi utan glidmedel och då hade hon inte ont eller sveda, vad kan detta bero på?
 Svara
Användare

Svar: Allergisk mot glidmedel?

Du måste ha läst fel instruktionsbok. Med rätt handhavande av sexuell kvinnlig partner behöver man inga glidmedel. Fingrar, tunga och lite fantasi räcker långt. Jag tänder heller inte på kvinnliga könsorgan som ser ut som gräddbakelser.
Svara
Användare

Alltså problemet här är ju att hon får ont och en brännande sveda inne i underlivet när vi använder glidmedel men när vi kör utan så känner hon inte någon sveda eller irritation.
Det har inget å göra med hur den ser ut, det är bara att hon får ont.
Svara
Medicine kandidat, histologiamanuens, ordförande Akutsjukvårdsklubben

Hej Mackyb96!

Glidmedel är ett väldigt bra hjälpmedel vid samlag. Man kan dock absolut bli allergisk mot någon ingrediens i glidmedel. Mitt tips är att ni kollar vilken typ av glidmedel ni använt (dvs vad det innehåller) och testar ett glidmedel som innehåller andra saker. Exempelvis byter från vattenbaserad till oljebaserat. Man kan även leta efter glidmedel utan glycerin eller glidmedel speciellt framtagna för känslig hud. Ett tips är att köpa glidmedel på apoteket eller RFSL, de brukar ha varianter anpassade just för känsliga slemhinnor.

Hälsningar,
Lovisa
Svara